Stichting Gewoon Leven

We zijn begonnen!

vlag

We zijn begonnen!

De afgelopen maand heb ik mooie mensen mogen ontmoeten. Een deelnemer met haar assistenten zoals zij de mensen noemt die dagelijks met haar optrekken. Een goed staaltje van eigen regie taal. Ook ontmoet ik haar ouders en het bestuur. We moeten nog aan elkaar wennen en werken aan een vertrouwensbasis. Zo ontspannen als mogelijk stap ik een ieder tegemoet. Nieuwsgierig naar hun verhalen en vragen. Natuurlijk is het ook spannend, want is er wel een klik?

Maar een goed begin was het wat mij betreft zeker. Én een goed begin is het halve werk!

De korte lijnen met Corine en Juultje helpen mij op weg. De ontmoeting met het bestuur en een leerzaam consent spel van het sociocratisch centrum geven mij houvast. Daarin hebben wij gezamenlijk kennis gemaakt met besluiten nemen op de sociocratische manier. We gingen fictief met elkaar samenwonen en zorgen dat dit voor iedereen prettig verloopt. Het was voornamelijk heel leerzaam om goed naar elkaar te luisteren en op zoek te gaan naar een oplossing die voor iedereen passend is.

De fijne ontmoetingen motiveren mij. Ik kijk positief uit naar wat komen gaat.

Lise van der Mik

Stichting Gewoon Leven